parallax background

Ovsená kaša s orieškovým maslom

Chutné lievance s vlákninou.
1. mája 2022
Nachos
3. mája 2022
 

Náš recept na obľúbenú kašu ( nielen raňajkovú )

Samozrejme kľudne striedajte a kombinujte rôzne druhy vločiek či obilnín o to predsa ide v stravovaní - dosiahnuť rôznorodosť.

Ja pri príprave kaše používam niekedy vločky ( obilniny ) podľa toho, ktoré mám po ruke, snažím sa ale o tú “stále omielanú” pestrosť lebo naozaj na ňu aj tak často zabúdame.

 

 

 
  • vločky ( ovsené, ryžové, pohánkové -pridám rôzne) opečiem na suchej panvici, poprášim mletou škoricou a podlejem mliekom ( pre intoler.na laktózu- bezlaktózové, s alergiou na mliečnu bielkovinu -rastlinný nápoj alebo vodu)
  • odstavím, primiešam orieškové maslo a trošičku medu alebo čakankového sirupu
  • dochutím kúskami kvalitnej čokolády, orechami, chia semienka ( alebo inými) a ovocím, ktoré je po ruke alebo v mrazáku

Všetko spolu mixujeme a lievance opekáme na vhodnom tuku ( ja používam kokosový pri lievancoch - inak striedam rôzne druhy olejov - aby bola rôznorodosť… )

Kaša sa dá jesť aj neskôr ako studená ( vhodná aj ako desiata pre deti do školy - len pozor na nádobu, skladovanie a čas ) hlavne pri HIT a hlavne pri stúpajúcich teplotách v ovzduší, alebo ak zatvoríte nádobu a vznikne kondenz… vytvoríte totiž živnú pôdu pre mikrobiálne pôsobenie… čo to robí histaminikom viete…

Comments are closed.