parallax background

Chutné lievance s vlákninou.

Pár tipov ako prepojiť teóriu vo výžive s dennou praxou.
20. januára 2022
Ovsená kaša s orieškovým maslom
2. mája 2022
 

Nakoľko všade na nás vyskakujú proteínové palacinky, lievance, koláčiky…preto zmena a výmena VLÁKNINY za bielkoviny.

Nakoľko háčik je v tom, že nám často v strave nechýbajú bielkoviny ale rôznorodosť a s ňou práve vláknina… Niekedy premýšľam, či propagátori všetkého proteínového vedia ako sa bielkoviny v tele rozkladajú ( ale o tom viac v biochémii výživy)

Preto páči sa recept, ktorý moji klienti dôverne poznajú a dostanú ( okrem iných info) vo výpise z konzultácií.

Priznám sa, že mne populárne banánové lievance vždy pripadali príliš sladké, tak som vylepšovala - až vzniklo mnoho verzií - táto je naviac nadopovaná vlákninou😉

 

 

 
  • 1 banán
  • mlieko (pri alergii na mliečnu bielkovinu ( PA) použiť rastlinnú náhradu pri potravinovej intolerancii ( PI) na laktózu môžete použiť bezlaktózovú verziu mlieka)
  • vajíčko (pri PA vajíčko nahradia chia)
  • ovsená múka ( alebo rozmixované vločky)
  • chia semienka

Všetko spolu mixujeme a lievance opekáme na vhodnom tuku ( ja používam kokosový pri lievancoch - inak striedam rôzne druhy olejov - aby bola rôznorodosť… )

Tip na záver :

  • ovos obsahuje 10% celulózy
  • pšenica obsahuje 1,6% celulózy
  • Práve tá (spolu s inými zložkami) tvorí podstatný podiel vlákniny.

Comments are closed.